streda 30. mája 2012

Máj 2012

Počas tohto mesiaca ma zaujala petícia, ktorú som našiel pri surfovaní po internete. Niekto totiž dostal skvelý nápad. Petícia, ktorú vytvorili, mala vyvolať tlak na súčasné médiá, aby prehodnotili svoju ponuku spravodajstva. Členovia petičného výboru si všimli, že na našich televíznych obrazovkách sa vyskytuje príliš veľa negatívnych správ, veľa preliatej krvi a násilia a naopak zastúpenie pozitívnych správ, úspechov známych osobností ale aj bežných ľudí je nízke.

Po preštudovaní zmyslu petície som pripojil aj svoj online hlas a okamžite som túto petíciu zdieľal aj na sociálnej sieti. Niekoľko mojich známych sa do niekoľkých minút tiež podpísalo pod petíciu, no stretol som sa aj s názormi, že táto petícia je zbytočná. Vraj viac pozitívnych správ nemáme. Tomu neverím. Raz som si prelistoval noviny a jediná pozitívna správa, ktorú som našiel bola predpoveď počasia, ani tá sa žiaľ nenaplnila. Avšak vidím, že v mojom okolí by som dokázal nájsť dostatok dobrých správ aspoň na zaplnenie štvrtiny strany novín. Ak by sme takto pozberali všetky dobré správy z celého Slovenska, viem si predstaviť, že by sa vyskladali celé noviny.

Keďže som pri vyplnení petície zadal aj svoju emailovú adresu, po určitom čase som si našiel správu o tom, že túto petíciu už podpísalo vyše 10 000 ľudí. Autori sa teda s takouto podporou verejnosti obrátili na médiá a prezentovali im svoje myšlienky. Smutná je odpoveď našich najväčších komerčných televíznych staníc. Petíciu označili za naivnú a neopodstatnenú a nevenovali jej takmer žiadnu pozornosť.

Našťastie, autori petície sa nevzdávajú. Rozhodli sa pokračovať aj iným spôsobom. Rozbehli spravodajský portál www.dobrenoviny.sk, kde budú denne prinášať dobré správy z domova, zahraničia, sveta ekonomiky, športu, kultúry aj vedy. Ľudia často frustrovaný negatívnymi správami ukázali, že dopyt po takýchto správach je veľký. V prvý deň spustenia portálu ho navštívilo vyše 3 500 návštevníkov, čím sa tento portál zaradil medzi relevantné spravodajské portály.

Ja im držím palce, aby sa im darilo prinášať dobré správy každý deň, aby boli úspešní aj v nerovnom boji s mediálnymi gigantmi a aby ukázali Slovákom, že aj u nás sa dajú nájsť pozitívne správy, nie len krv a násilie.
Marián Opiela III.E

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára