streda 18. januára 2012

Január 2012

Minule sa ku mne dostal odkaz na zaujímavé video s názvom Give a Little Love, teda „Daruj trochu lásky“. Silné posolstvo tohto videa sa ma veľmi dotklo a ihneď som ho zdieľal na sociálnej sieti. Behom niekoľkých minút sa video šírilo ďalej.


Keď si dnes zapnem televíziu, odvšadiaľ sa na mňa valí mnoho informácií a veľa násilia. Akční hrdinovia vo filmoch súperia o to, kto zabije viac protivníkov, v televíznych novinách dávajú len to, koľko sa našim politikom podarilo nakradnúť zo štátneho rozpočtu, občas ukážu nejakú dopravnú nehodu, či brutálnu vraždu. Pomedzi to nám v reklamách všelijakí podivní ľudia núkajú výhodné pôžičky, poistenia, či nákupy. Azda jediná pozitívna časť vysielania komerčných televízií je predpoveď počasia, aj to nie vždy.

Sme presýtený všetkým tým zlom, ktoré nám médiá ukazujú, že často potom zahodíme ovládač od televízora a ideme radšej robiť niečo iné. Práve preto som sa potešil, keď som videl toto video. Prvá vec, ktorú som si pomyslel po jeho zhliadnutí bola: „Tak toto by určite nevysielali v telke.“ Nehodilo by sa im to totiž do ich programovej štruktúry. Možno ešte ten začiatok videa, kedy je partia mladých chalanov ničiacich stenu grafitmi pristihnutá pri čine majiteľom vedľajšej budovy a ten ich so zlosťou vyháňa. Alebo scéna, kde chalan šikanuje mladšieho spolužiaka v škole. No to pokračovanie, kde sa malý chlapec, ktorý bol svedok oboch týchto činov, rozhodne vykonať dobrý skutok a niekomu tak pomôcť, by už neodvysielali. Takisto ani tú reťaz, ktorá vzniká tým, že každý dobrý skutok má aspoň jedného nezainteresovaného svedka, ktorý podľa tohto vzoru o niečo neskôr pomôže ďalšej osobe.

Veľmi sa mi páči refrén pesničky, ktorá hraje v tomto videu. „If you give a little love, you can get a little love of your own.“ Čo v preklade znamená: „Ak dáš trochu lásky, môžeš dostať trochu lásky aj pre seba.“ Veľmi vhodne bol zvolený aj citát z biblie „Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého!“ (Mt 22,39)

Posolstvo tohto videa je snáď jasné – nie je treba robiť veľké zázraky, stačí malý dobrý skutok a keď sa spojíme, tak si môžeme zlepšiť život na tejto zemi. Dôležité je však začať od seba.

Čo ma však zaráža je, že aj napriek tomu, že pravdepodobne by toto video v televízii neodvysielali, pretože im ide o vysokú sledovanosť, sa toto video šírilo po sociálnej sieti rýchlosťou svetla a väčšina ľudí, ktorí ho videli ho hneď posunuli ďalej svojim známym.

Marián Opiela III.E

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára